Pour plus être déçu, il ne faut plus regarder les bandes annonces....
(Bon, ça changera pas la qualité du film, mais au moins, il n'y a pas d'attente précise)
Modérateur: Alegas
Another introspective but immaculately crafted adventure epic from the director of “The Lost City of Z,” “Ad Astra” is an awe-inspiring film about the fear of male vulnerability and the fait accompli of becoming your own father — whomever he might be (the more baggage you can bring to the table the better, as these characters are mere vessels for the movie’s interplanetary voyage into the heart of darkness). Despite a blockbuster-sized budget and whatever box office aspirations Disney might still have for this leftover piece of Fox’s pre-acquisition production slate, Gray’s largest film is light years removed from the crowd-pleasing likes of “Gravity” and “The Martian.”
This is spare and mythic storytelling; the more expansive its vision gets, the more inward-looking its focus becomes. Even with a linear narrative that never slows down, a chase sequence that feels like “Fury Road” on the moon, and a suspenseful vision of the galaxy that makes room for any number of unexpected surprises (beware the claw marks inside a seemingly abandoned spaceship), “Ad Astra” is still one of the most ruminative, withdrawn, and curiously optimistic space odysseys this side of “Solaris.” It’s also one of the best.
Toute première fois..Avec #AdAstra (sortie le 18 septembre), James Gray réussit ses débuts dans la science-fiction. Entre « 2001 » et « Apocalypse Now », il fait de l’odyssée de Brad Pitt vers Neptune une quête de soi et du Père, qui raccorde avec tout son cinéma
Alegas a écrit:Ad Astra : 9/10
James Gray qui fait son Apocalypse Now intimiste dans les étoiles, wow.
Comme espéré, c'est vraiment le parfait complément de Lost City of Z.
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